Waw, we zijn al een heel eind op weg voor een knalfeest! Reden, datum en locatie zijn namelijk de belangrijkste zaken die je best zo snel mogelijk vast legt. Ligt alles vast, dan kan je starten met de gastenlijst. Voor elk feestje, maak ik sowieso een gastenlijst op. Gaat het over een verjaardagsfeestje, betrek dan zeker jouw kind erbij. Wie willen zij erbij? Denk daarbij niet alleen aan klasgenootjes, maar ook aan vriendjes van ballet, de dansles, de voetbal, de atletiekā¦
Bij een babyborrel, communie- of lentefeest neemt het maken van de gastenlijst wel wat meer tijd in beslag nemen. Ga er in eerste instantie vanuit dat je budget oneindig is en schrijf de namen op van iedereen die je kent. Daarna kan de selectie beginnen, want dat ga je toch wel moeten doen. Denk goed na over wie je echt wil betrekken bij het feest. En ja, soms zijn er verplichtingen waar je niet onderuit kan. Denk maar een zakenrelaties, vrienden van de oudersā¦ Bespreek dit heel open en eerlijk met al diegenen die betrokken zijn bij het organiseren van het feest.